American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner ad 5

Jeśli zależy nam na tym, czy studenci medycyny i mieszkańcy staną się zręcznymi praktykującymi oraz wrażliwymi i pełnymi współczucia uzdrowicielami, a także doświadczonymi technikami, nasze podejście do oceny uczących się musi wykraczać poza wiedzę, aby rygorystycznie oceniać umiejętności proceduralne, osąd i zaangażowanie pacjentów. Samoocena, oceny rówieśnicze, portfolio pracy ucznia, pisemne oceny rozumowania klinicznego, standaryzowane badania pacjentów, badania ustne i zaawansowane symulacje są coraz częściej wykorzystywane do wspierania nabywania odpowiednich wartości zawodowych, a także wiedzy, rozumowania i umiejętności. Rygorystyczna ocena może zainspirować do uczenia się, wpływać na wartości, wzmacniać kompetencje i uspokajać opinię publiczną Wiele z tego, co wiemy o skutecznych interwencjach, nie przekłada się z ustawień badawczych na codzienną opiekę nad pacjentem. Coraz większy nacisk kładzie się na praktykę opartą na dowodach, podejścia systemowe i poprawę jakości. Postępy w tych obszarach wymagają zdolności do integrowania odkryć naukowych i eksperymentów kontekstowych w celu ciągłego doskonalenia procesów praktyki medycznej. Pojawiają się nowe paradygmaty łączące te procesy, które mogą zrewolucjonizować zarówno sposób uczenia się ludzi, jak i środowisko, w którym odbywa się nauka.
Znalezienie woli zmiany
Potrzeba fundamentalnego przeprojektowania treści szkolenia medycznego jest oczywista. W niektórych przypadkach droga, którą należy podjąć, jest również jasna – na przykład większy nacisk należy położyć na społeczne, ekonomiczne i polityczne aspekty świadczenia opieki zdrowotnej. Jednak reformy programów nauczania nigdy nie są proste ani łatwe, a walki z murawami są nieuniknione. Wyzwaniem nie jest zdefiniowanie odpowiedniej treści, ale raczej włączenie jej do programu nauczania w sposób, który podkreśla jej znaczenie w stosunku do tradycyjnych treści biomedycznych, a następnie znalezienie i przygotowanie wydziału do nauczania tego zmienionego programu nauczania. 26-28
Reforma procesu edukacji klinicznej jest jeszcze trudniejsza; jednak trwają zarówno regulacyjne, jak i dobrowolne wysiłki.29,30 Niektóre szkoły opracowują praktyki, które nie koncentrują się już wyłącznie na oddziałowych usługach szpitalnych, ale obejmują interdyscyplinarne podejście do nauczania opieki ambulatoryjnej i hospitacyjnej.31,32 Długoterminowe nauczanie lub staże są ponownie zakładane w celu zapewnienia odpowiedniej obserwacji, nadzoru i mentoringu praktykantów. Proponowane reformy edukacji rezydentów w medycynie i chirurgii obejmują skrócone rotacje rdzenia i wcześniejsze specjalistyczne szkolenia. 33-35 Lecz kto będzie nauczał. Wczesne eksperymenty mające na celu identyfikację, świętowanie i wspieranie kadry wybitnych klinicystów-nauczycieli, obok laboratoriów-naukowców i lekarzy-naukowców będących pierwszorzędnymi obywatelami medycyny akademickiej, obiecują opracowanie innowacyjnych programów i zapewnienie uważnego nadzoru , ocena i mentoring, których potrzebują początkujący lekarze
Ostatnim problemem jest finansowanie edukacji medycznej.23,37-39 Dobre nauczanie, czy to w klasie, klinice, czy w szpitalu, wymaga czasu
[przypisy: endodoncja białystok, pachymetria cena, stomatolog warszawa żoliborz ]
[hasła pokrewne: elbonet, gangliozydy, adona bielsko ]

0 myśli nt. „American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner ad 5

  1. Jakiś czas temu pewna firma wprowadziła na Polski rynek test na niedoczynność tarczycy