American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner ad 6

Innowacyjne podejście do nauczania, progresywne nauczanie umiejętności, wielopoziomowa ocena i wsparcie rozwoju zawodowego wymagają nauczycieli, którzy mają czas na obserwację, instruktaż, coaching i ocenę swoich uczniów, a także mają czas na autorefleksję i własny profesjonalny rozwój. Chociaż misja edukacyjna jest droga, wiele szkół medycznych ma już fundusze na odpowiednie nauczanie, jeśli zdecyduje się na wykorzystanie funduszy na ten cel40. Sto lat temu krytyka edukacji medycznej Flexnera przekształciła ewolucyjną zmianę, która już jest w toku edukacji medycznej w Ameryce Północnej, w rewolucję. Medycyna i jej nauki dokonały równie przełomowych postępów od czasu raportu Flexnera, i po raz kolejny nasze podejście do edukacji jest niewystarczające, aby zaspokoić potrzeby medycyny. Ugruntowane struktury programowe, ciągłe skupianie się na faktycznych szczegółach dzisiejszej bazy wiedzy, rozproszonych i nadmiernie zaangażowanych pracowników dydaktycznych, archaicznych praktyk oceny i ograniczeń prawnych są liczne. Wyzwania te zagrażają zintegrowanemu zdobywaniu wiedzy technicznej i kontekstualnego zrozumienia, odpowiednio nadzorowanemu opanowaniu praktycznych umiejętności i internalizacji podstawowych wartości, które razem tworzą dla poinformowanego, ciekawego, współczującego, biegły i moralnego lekarza.
Nikt nie krzyczałby głośniej o zmianę w edukacji medycznej niż Abraham Flexner. Uznał, że edukacja medyczna musiała się zrekonfigurować w odpowiedzi na zmieniające się okoliczności naukowe, społeczne i ekonomiczne, aby rozkwitać z pokolenia na pokolenie. Elastyczność i swoboda zmian – w istocie mandat do tego – były częścią istotnego przesłania Flexner. Niewątpliwie poparłby on niezbędną dziś fundamentalną restrukturyzację edukacji medycznej. Rzeczywiście, podejrzewamy, że znalazłby to od dawna.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierane przez Fundację Carnegie dla Rozwoju Nauczania i Filantropów Atlantyckich.
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Jesteśmy wdzięczni Lee Shulmanowi za jego przemyślany wkład.
Author Affiliations
Z Wydziału Medycyny Uniwersytetu Kalifornijskiego, San Francisco, San Francisco (MC, DMI); Fundacja Carnegie dla Postępu Nauczania, Stanford, Kalifornia (MC, DMI, WS); i Wydział Medycyny, Washington University, St. Louis (KML).

[przypisy: anty ccp cena badania, jakors, zespoły genetyczne wykaz ]
[podobne: andrzej cierniewski wikipedia, jakors, pogotowie stomatologiczne toruń ]

0 myśli nt. „American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner ad 6

  1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: zdjęcie panoramiczne zębów gliwice[…]