American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner cd

W jaki sposób wiedza, umiejętności i wartości zawodowe są reprezentowane we współczesnej edukacji medycznej. Sposób, w jaki uczniowie napotykają bazę wiedzy medycznej, został głęboko zmieniony, tak jak zamierzał Flexner, przez przyswojenie edukacji medycznej do kultury uniwersytetu. Teoretyczna, naukowa wiedza sformułowana w kontekście bezkontekstowym i neutralnym pod względem wartości jest postrzegana jako podstawowa wiedza medyczna i rozumowanie. Ta wiedza opiera się na naukach podstawowych; Akademia mniej komfortowo przyjmuje praktyczne umiejętności i wyraźną orientację moralną wymaganą do udanej praktyki w medycynie. Jednak Flexner nie zamierzał, aby taka wiedza była jedyną lub nawet główną podstawą podejmowania decyzji klinicznych.5 W ciągu 15 lat od opublikowania raportu Flexner doszedł do przekonania, że program nauczania medycznego przewyższa naukowe aspekty medycyny do wykluczenia. aspektów społecznych i humanistycznych. Napisał w 1925 roku: Medycyna naukowa w Ameryce – młoda, energiczna i pozytywistyczna – dziś niestety nie ma wystarczającego zaplecza kulturowego i filozoficznego. 16 Niewątpliwie byłby zawiedziony, gdy zobaczyłby, do jakiego stopnia ta krytyka jest nadal prawdziwa.
Odpowiedzialność za opiekę nad pacjentami jest potężnym bodźcem do uczenia się17, a aktywne uczenie się wymaga, aby umiejętności kliniczne, zarówno poznawcze, jak i proceduralne, były osiągane dzięki nadzorowanemu zapewnieniu opieki nad pacjentem. Jak zauważył Flexner, nowicjusze medyczni potrzebują możliwości ćwiczenia umiejętności pod okiem doświadczonych lekarzy pedagogicznych, dopóki nie osiągną wysokiego poziomu biegłości. Coraz większa uwaga poświęcana jakości opieki, bezpieczeństwu pacjentów i udokumentowaniu opieki poprawia praktykę lekarską 18, ale grozi spadkiem stażystów do roli biernego obserwatora. Biorąc pod uwagę, że każdy pacjent zasługuje na najlepszą możliwą opiekę, mamy wyzwanie, aby zapewnić odpowiednie możliwości empirycznej nauki i praktyki, jednocześnie spełniając wymagania usługowe w nauczaniu szpitali. Misja edukacyjna w zakresie nauczania szpitali jest dodatkowo zagrożona przez brak standardów wydajności i metod oceny, które mogą jasno ustalić, że uczniowie są gotowi przejść na kolejny poziom niezależności i wyzwania.
Wymiar moralny edukacji medycznej wymaga, aby studenci i mieszkańcy nabyli kluczowy zestaw wartości zawodowych i jakości, w których główną rolę odgrywa chęć najpierw zaspokajania potrzeb pacjenta. Pokolenie temu, przepracowane godziny służyły jako proste proxy dla oddania pacjentom; obecnie odpowiednia troska o dobre samopoczucie stażystów i bezpieczeństwo ich pacjentów wymaga nowego zrozumienia, co to znaczy być oddanym swoim pacjentom. [19] Wartości zawodowe są na stałe udokumentowane i uchwalone w trakcie edukacji medycznej poprzez modelowanie roli. , ustalanie oczekiwań, opowiadanie historii i przypowieści oraz interakcja ze środowiskiem opieki zdrowotnej, nie tylko w dziedzinie etyki i komunikacji między pacjentem a lekarzem. Jednak wartości zawodu stają się coraz trudniejsze do zauważenia przez uczniów; wnioski, które wyciągają, ponieważ są świadkami zmagań niedoinwestowanych pracowników, by uzyskać opiekę zdrowotną, znaczne różnice w korzystaniu z drogich technologii w różnych środowiskach opieki zdrowotnej oraz ich lekarzy-nauczycieli w skomplikowanych relacjach z firmami wytwarzającymi produkty ochrony zdrowia, dotyczy nas.
Nie tylko baza wiedzy na temat praktyki medycznej jest przerośnięta od czasów Flexnera, ale także świadczenie opieki staje się znacznie bardziej skomplikowane, a oczekiwania społeczeństwa wyższe.
[więcej w: kosmetyka estetyczna warszawa, nfz zielona góra praca, usg nadgarstka warszawa ]
[hasła pokrewne: agrovis, kinderek toruń, przychodnia wilczak bydgoszcz ]

0 myśli nt. „American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner cd

  1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: dentysta Warszawa Bemowo[…]