American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner czesc 4

Jednak trudno jest zintegrować nowe umiejętności, wiedzę i postawy wymagane do biegłej praktyki z edukacją medyczną, zarówno na poziomie predoktoralnym, jak i na poziomie rezydencji. Chociaż wielu studentów i mieszkańców jest zainteresowanych poznaniem interdyscyplinarnej pracy zespołowej, zdrowia ludności i polityki zdrowotnej oraz organizacji usług zdrowotnych, tematy te są zwykle słabo reprezentowane w programach szkół medycznych i programów rezydencyjnych. Trudno jest uczyć bałaganiarskich problemów w świecie rzeczywistym, ale praktycy muszą zrozumieć, w jaki sposób te problemy wpływają na ich pacjentów i jak wchodzić w interakcje, a ostatecznie poprawić, niezwykle złożony i fragmentaryczny system zapewniający dobrą opiekę nad pacjentem. Przygotowanie lekarzy do XXI wieku
Co można zrobić, aby przekazać wiedzę, umiejętności i wartości, które muszą być przekazane przez edukację medyczną, aby uzyskać lepszą równowagę i przygotować wybitnych lekarzy na miarę XXI wieku. Jak ilustrują artykuły z tej serii, rozwiązania są oczywiste z uwagi na pewne problemy, ale szkoły medyczne i instytucje, które sponsorują programy pobytowe, muszą rozwinąć chęć ich wdrożenia. Inne problemy są bardziej złożone, a ich rozwiązania bardziej niepewne. W odniesieniu do wiedzy medycznej, luki między tym, co wiemy o tym, jak ludzie się uczą, a tym, w jaki sposób medycyna jest obecnie nauczana, mogą być poprawione. Psychologia poznawcza dowiodła, że fakty i pojęcia najlepiej jest przywoływać i wprowadzać do użytku, gdy są nauczane, praktykowane i oceniane w kontekście, w którym będą używane.20 Kilkadziesiąt lat badań nad kliniczną ekspertyzą wyjaśniło myślenie lekarzy. oceniać objawy przedmiotowe i podmiotowe, wybierać i interpretować testy diagnostyczne oraz syntetyzować dane w celu opracowania ocen klinicznych i planów opieki; te spostrzeżenia mogą być udostępniane zarówno uczniom, jak i ich nauczycielom
Nabywanie umiejętności do praktyki wymaga radykalnej transformacji. Chociaż powiedzenie patrz jeden, czyń jedno, ucz się mogło charakteryzować sposób, w jaki umiejętności kliniczne były zdobywane w przeszłości, teraz jasne jest, że aby szkolenie umiejętności było skuteczne, uczniowie na wszystkich poziomach muszą mieć możliwość porównać ich działanie ze standardem i ćwiczyć, aż do osiągnięcia akceptowalnego poziomu biegłości. Uznanie znaczenia praktyki i uczciwego przyznania, że neofici nie mogą wykonywać procedur o wysokich stawkach na akceptowalnym poziomie biegłości, wymagają opracowania podejść do treningu umiejętności, które nie narażają naszych pacjentów na ryzyko związane z edukacją. Zastosowanie coraz bardziej wyrafinowanych symulacji i rzeczywistości wirtualnej oferuje lekarzom na wszystkich poziomach możliwość odświeżenia umiejętności i uczenia się nowych w bezpiecznym środowisku treningowym. Metody edukacyjne, które pozwalają zademonstrować mistrzostwo na jednym poziomie, zarówno pod względem techniki, jak i oceny, przed przejściem na kolejny poziom, również stanowią ważną lekcję profesjonalizmu.
Podstawy, które zostały ustanowione przez wyraźne instrukcje w zakresie profesjonalizmu, w połączeniu z efektywnym modelowaniem ról i zwróceniem uwagi na ukryty program nauczania środowiska praktyki, mogą wspierać rozwój kompleksowego i wyrafinowanego rozumienia profesjonalnej edukacji.22 Socjologowie zauważyli znaczenie socjalizacji i ukryte uczenie się w rozwoju postaw i zachowań zawodowych
Od dawna zaobserwowano, że ocena prowadzi do uczenia się
[podobne: padaczka rolandyczna, apteka internetowa wrocław, wyszukiwarka skierowań do sanatorium z nfz ]
[podobne: twitter migalski, padaczka rolandyczna, wyrwigrosz żory ]

0 myśli nt. „American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner czesc 4