American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner

Edukacja medyczna zdaje się pozostawać w ciągłym stanie niepokoju. Od wczesnych lat XXI wieku do ponad stu raportów z fundacji, instytucji edukacyjnych i profesjonalnych grup zadaniowych krytykowano edukację medyczną za podkreślanie wiedzy naukowej nad rozumieniem biologicznym, rozumowaniem klinicznym, umiejętnościami praktycznymi i rozwojem charakteru, współczucia, i integralności.1-4 Jak doszło do tej sytuacji i co można z tym zrobić. W tym artykule, który wprowadza nową serię poświęconą edukacji medycznej w czasopiśmie, podsumowujemy zmiany w edukacji medycznej w ciągu ostatniego stulecia i opisujemy bieżące wyzwania, wykorzystując jako ramy główne cele kształcenia zawodowego: przekazywanie wiedzy, przekazywanie wiedzy. umiejętności i wpajać wartości zawodu. Abraham Flexner i American Medical Education
Prawie sto lat temu Abraham Flexner, naukowiec z Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, przeprowadził ocenę edukacji medycznej w Ameryce Północnej, odwiedzając wszystkie 155 szkół medycznych działających w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jego raport z 1910 r., Skierowany przede wszystkim do opinii publicznej, pomógł zmienić oblicze amerykańskiej edukacji medycznej.5-7 Potęga raportu Flexnera wynikała z jego nacisku na naukowe podstawy praktyki lekarskiej, kompleksowego charakteru jego badania i atrakcyjności jego przesłanie do amerykańskiej opinii publicznej. Chociaż reforma edukacji medycznej była już w toku, raport Flexnera napędzał zmiany, krytykując mierną jakość i motywację wielu szkół i nauczycieli, niewystarczające programy i udogodnienia w wielu szkołach oraz nienaukowe podejście do przygotowania do zawodu, które przeciwieństwie do uniwersyteckiego systemu edukacji medycznej w Niemczech.
Abraham Flexner. Dzięki uprzejmości Carnegie Corporation w Nowym Jorku.

U podstaw poglądu Flexnera leży przekonanie, że formalne rozumowanie analityczne, rodzaj myślenia integralnego w naukach przyrodniczych, powinno być dumne z miejsca w intelektualnym szkoleniu lekarzy. Pomysł ten był pionierem na Uniwersytecie Harvarda, University of Michigan i University of Pennsylvania w latach 80. XIX wieku, ale został najpełniej wyrażony w programie edukacyjnym na Johns Hopkins University, który Flexner uznał za idealny dla edukacji medycznej8. Oprócz Fundacja naukowa w zakresie edukacji medycznej, Flexner przewidziała kliniczną fazę edukacji w szpitalach zorientowanych akademickich, w których rozważni klinicyści dążyliby do badań stymulowanych przez pytania, które pojawiły się w trakcie opieki nad pacjentem i uczyły swoich uczniów, aby robili to samo. Dla firmy Flexner badania nie były celem samym w sobie; było to ważne, ponieważ doprowadziło to do lepszej opieki nad pacjentem i nauczania. W istocie przyjął motto: Myśl dużo; niewiele publikuje. 9
Transformacja medycyny w XX wieku
Środowisko akademickie uległo transformacji od czasów Flexnera. W szpitalach akademickich badania szybko wyprzedziły nauczanie, a na amerykańskich uniwersytetach iw szkołach medycznych pojawiła się kultura publikuj lub zgiń . Wydajność badawcza stała się miarą oceny osądu wydziału; nauczanie, opieka nad pacjentami i zajmowanie się szerszymi kwestiami zdrowia publicznego uważane były za mniej ważne działania
[podobne: lekarz od jelit, ośrodki odwykowe dla alkoholików, mocznik cena badania ]
[więcej w: iladian direct plus w ciąży, peamco świecie, izabela małota ]

0 myśli nt. „American Medical Education 100 lat po raporcie Flexner

  1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: stomatologia bydgoszcz[…]