dobra kreatyna 2015 czesc 4

Charakterystyka pacjentów. Pacjenci w badanych grupach byli podobni, z wyjątkiem tych, u których występowała niewydolność nerek (definiowana jako wartość wyjściowa kreatyniny w surowicy wynosząca co najmniej 133 .mol na litr [1,5 mg na decylitr] ), a odsetek osób przyjmujących digoksynę był wyższy w grupie otrzymującej środek kontrastowy o niskiej osmolalności (tab. 1). Działania niepożądane
Tabela 2. Tabela 2. Działania niepożądane u pacjentów poddawanych angiografii kardiologicznej. * Stu osiemdziesięciu jeden spośród 505 zapisanych pacjentów (36 procent) miało co najmniej jedno działanie niepożądane. W sumie u 181 pacjentów wystąpiło 263 działania niepożądane. Większość reakcji (75 procent) miała charakter kardiologiczny. Względne ryzyko bradykardii wynosiło 17,9 (P <0,001), niedociśnienia 6,3 (p <0,001) i dławicy 3,4 (p <0,001) wśród pacjentów, którzy otrzymali środek kontrastowy o wysokiej osmolalności, w porównaniu z tymi, którzy otrzymywał środek o niskiej osmolalności (tabela 2).
Tabela 3. Tabela 3. Nasilenie reakcji niepożądanych u pacjentów, u których wystąpiły takie reakcje, w zależności od zastosowanego rodzaju zastosowanego kontrastu. * Gdy sklasyfikowaliśmy działania niepożądane według nasilenia, 24 procent pacjentów miało niewielką lub łagodną reakcję, ale nic bardziej surowego, 10 procent miało umiarkowaną reakcję, ale nic bardziej surowego, a 2 procent miało ciężką reakcję (Tabela 3). Z 10 ciężkich reakcji, które wystąpiły, 3 były zawałami mięśnia sercowego, a był udarem. Żaden pacjent nie zmarł. Pacjenci otrzymujący środek kontrastowy o wysokiej osmolalności byli trzy do czterech razy bardziej podatni (P <0,001) na łagodną lub umiarkowaną reakcję niż ci, którzy otrzymywali środek o niskiej osmolalności. Jednak nie było statystycznie istotnych różnic między grupami pod względem ryzyka niewielkiej lub ciężkiej reakcji. W analizie wrażliwości złagodziliśmy kryteria, tak aby niepożądane reakcje, w przypadku których pacjent otrzymywał furosemid, tlen, morfinę lub uderzenie klatki piersiowej lub powodowały pogorszenie czynności nerek, które nasilały podstawowy problem lub zwiększały długość pobyt pacjenta został sklasyfikowany jako ciężki, a nie umiarkowany. W tej analizie względne ryzyko ostrej reakcji u pacjentów, którzy otrzymali wysoką osmolalność, a nie środek kontrastowy o niskiej osmolalności, wzrosło do 1,6 (częstość występowania 6% w porównaniu z 4%), ale ten wzrost ryzyko nie było statystycznie istotne (P = 0,29).
Czynniki ryzyka dla umiarkowanych lub poważnych reakcji
Tabela 4. Tabela 4. Czynniki ryzyka wystąpienia umiarkowanej lub ciężkiej reakcji niepożądanej, według wieloczynnikowej analizy logistyczno-regresyjnej. * W analizach dwuwymiarowych stwierdzono, że 10 zmiennych wiąże się ze statystycznie istotnym (P <0,05) wzrostem w ryzyko umiarkowanej lub ciężkiej reakcji niepożądanej: stosowanie środka kontrastowego o wysokiej osmolalności, płeć żeńska, brak leczenia steroidowego, wiek powyżej 45 lat, wiek powyżej 60 lat, ilość otrzymanego środka kontrastowego oraz obecność jakiejkolwiek postaci cukrzycę, cukrzycę insulinoniezależną, dusznicę bolesną lub niestabilną dławicę piersiową. Kiedy przeprowadziliśmy etapową analizę logistyczno-regresyjną, tylko pięć z tych zmiennych pozostało w znacznym stopniu związanych ze zwiększeniem ryzyka umiarkowanej lub ciężkiej reakcji (Tabela 4) [więcej w: iladian direct plus w ciąży, nfz zielona góra praca, peamco świecie ]

0 myśli nt. „dobra kreatyna 2015 czesc 4

1. Jak olej lniany to tylko świeży i przechowywany w lodówce w ciemnej butelce