Międzynarodowy Proces Protokołu Edmonton dotyczącego przeszczepiania wysp ad 7

Nie było choroby związanej z cytomegalowirusem lub wirusem Epstein-Barr na podstawie obrazu klinicznego lub monitorowania centralnego. Spośród 38 poważnych zdarzeń niepożądanych 23 uznano za związane z terapią (18 z nich było związanych z hospitalizacją). Poważne zdarzenia związane z immunosupresją obejmowały neutropenię (pięć przypadków), zapalenie płuc, owrzodzenie jamy ustnej, stany żołądkowo-jelitowe (dwa przypadki), gorączkę, ból w klatce piersiowej, wysięk osierdziowy, odmiedniczkowe zapalenie nerek, pogarszającą się opryszczkę narządów płciowych i ropień wyrostka robaczkowego. Do zdarzeń związanych z zabiegiem należało ostre krwawienie dootrzewnowe w 7 z 77 infuzji wysepek (9%), w 4 przypadkach wymagających przetoczenia krwi oraz w laparotomii. Drugi przedmiot wymagał laparotomii z powodu wycieku żółci, który następnie ustąpił. Ciężka hipoglikemia rozwinęła się u jednego pacjenta z pierwotną niewydolnością przeszczepu bezpośrednio po wlewie wysp trzustkowych. Całkowita zakrzepica żyły wrotnej nie wystąpiła. Częściowe okluzje z żyły gałęzi zostały zidentyfikowane u 2 z 36 osób (6%) i były skutecznie leczone tymczasową antykoagulacją.
Ryc. 4. Ryc. 4. Mierniki czynności nerek po transplantacji wysepek. W panelach A i B pomiary są przedstawione kropkami, regresją liniową z liniami ciągłymi i 95% CI z liniami przerywanymi. Poziom kreatyniny w surowicy zwiększył się o 0,007 mg na decylitr na miesiąc (P = 0,01) (panel A), a klirens kreatyniny (zgodnie z szacunkową formułą Cockcroft-Gault) zmniejszył się o 0,45 ml na minutę na 1,73 m2 powierzchni ciała na miesiąc (P = 0,06) (panel B). W panelu C, dwie poziome linie oznaczają poziomy albuminy w moczu 30 mg na dzień i 300 mg na dzień. Na początku badania 2 z 36 pacjentów (6%) miało stężenie albuminy w moczu w zakresie od 30 mg do 300 mg na dobę (mikroalbuminuria), a (3%) stężenie albuminy w moczu przekraczało 300 mg na dobę (makroalbuminuria), co stanowiło odchylenie od protokołu. Reszta pacjentów miała wartości poniżej 30 mg na dzień. W trakcie obserwacji mikroalbuminuria rozwinęła się u 13 osób (36%); stan ustąpił u 2 osób i trwał 4 (11%). Po 6 i 12 miesiącach poziom albuminy w moczu wynosił odpowiednio 1812 mg i 3042 mg na dzień u jednego pacjenta.
10 najczęstszych niepożądanych działań niepożądanych to owrzodzenie jamy ustnej (u 92% pacjentów), niedokrwistość (81%), leukopenia (75%), biegunka (64%), ból głowy (56%), neutropenia (53%), nudności ( 50%), wymioty (42%), trądzik (39%) i zmęczenie (39%). Dziewięć z 36 osób (25%) przeszło na alternatywny tryb immunosupresyjny oparty na niedotonizowanym związku ze względu na działania niepożądane: 8 pacjentów zmieniono na mykofenolan mofetylu, a na azatioprynę. Łagodne stłuszczenie wątroby obserwowano podczas rutynowego rezonansu magnetycznego 2 lata po transplantacji u 4 z 13 pacjentów (31%); nie było to związane z następstwami klinicznymi. W zakresie czynności nerek obserwowano umiarkowany spadek klirensu kreatyniny z łagodnym wzrostem stężenia kreatyniny w surowicy w czasie, co wiązało się w niektórych przypadkach ze zwiększoną albuminurią (ryc. 4).
Uczulenie
Tylko pięciu badanych miało wykrywalne poziomy alloprzeciwciał podczas badania. Dwóch osobników miało alloprzeciwciała bez swoistości dawcy przed pierwszym przeszczepem, a jedno z tych dwóch miało pierwotną niewydolność przeszczepu.
[więcej w: ośrodki odwykowe dla alkoholików, anty ccp cena badania, usg nadgarstka warszawa ]
[patrz też: elbonet, gangliozydy, adona bielsko ]

0 myśli nt. „Międzynarodowy Proces Protokołu Edmonton dotyczącego przeszczepiania wysp ad 7

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: leczenie żylaków[…]