Trzecia infuzja w wysepce była dostępna, jeśli wykrywano krążący peptyd C i niezależność od insuliny nie została osiągnięta po dwóch wlewach. Przezskórne, transhepatyczne podejście do dostępu żyły wrotnej stosowano we wszystkich przypadkach, z zastosowaniem ultrasonografii dopplerowskiej wykonanej w 1. i 7. dniu po transplantacji. Analiza statystyczna
Na podstawie rejestracji 36 osób ustalamy przewidywany stosunek do głównego punktu końcowego na poziomie 70%, z przedziałem ufności 95% (CI) na poziomie 57% do 83%. Częstotliwość zdarzeń jest wyrażona w procentach, a 95% CI jest podawane dla określonych wyników. Użyliśmy dokładnego testu Fishera do oceny jednorodności współczynnika sukcesu według miejsca badania i testu chi-kwadrat, aby ocenić wskaźnik sukcesu w zależności od poziomu doświadczenia w miejscu. Z czterema osobnikami na stanowisko, była odpowiednia moc (80%, z alfa 0,05), aby wykryć skrajne różnice w proporcjach (0,01 do 0,99). Stałe pomiary, przedstawione jako średnie z odchyleniem standardowym lub 95% CI, zostały porównane za pomocą analizy t-Studenta wariancji, uogólnionych równań estymacji lub testów nieparametrycznych. Ocenę Kaplana-Meiera dla pomiarów wyników wykonano dla danych ogólnych i dla zmiennych zdefiniowanych w warstwach i porównano za pomocą testu chi-kwadrat log-rank. Wszystkie podane wartości P są dwustronne.
Wyniki
Przedmioty
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa i proceduralna i peptyd C stymulowany argininą w rok po ostatniej transplantacji. Przeanalizowaliśmy około 2000 potencjalnych pacjentów centralnie, aby ustalić, czy kwalifikują się oni do rejestracji. Spośród tych podmiotów jedynie 149 (7%) spełniło początkowe surowe kryteria przesiewowe i zostały skierowane do miejsc. Wszystkie dziewięć obiektów zostało zakwalifikowanych (siedem witryn po cztery osoby, jedno miejsce z pięcioma obiektami i jedno miejsce z trzema przedmiotami). Wszystkich 36 pacjentów miało jedno lub więcej wskazań do włączenia do pierwotnej cukrzycy: 35 (97%) miało ciężką nawracającą hipoglikemię, 20 (56%) miało ciężką niedomykalność glikemiczną, a 19 (53%) miało postępujące wtórne powikłania cukrzycy typu (neuropatia, retinopatia lub nefropatia). Tabela pokazuje cechy demograficzne i kliniczne osobników, w tym wyjściowe zapotrzebowanie na insulinę i czas trwania choroby, przeszczepioną masę wysepek i stymulowane poziomy peptydu C po roku.
Liczba przeszczepów i obserwacji
Rekrutacja miała miejsce od maja 2001 r. Do stycznia 2003 r., A we wszystkich 36 osobach pierwotny punkt końcowy został określony do czerwca 2005 r. 36 pacjentów otrzymało łącznie 77 wlewów do wysepek, z 11 osobnikami (31%) otrzymującymi infuzję, 9 ( 25%) otrzymujących 2 napary, a 16 (44%) otrzymujących 3 infuzje. Oceniliśmy 35 pacjentów w 2-letniej obserwacji i 21 pacjentów w 3-letniej obserwacji lub później. Mediana okresu obserwacji wynosiła 41 miesięcy (zakres od 37 do 50) od czasu pierwszego przeszczepienia.
Wyniki
Rycina 1. Rycina 1. Szacunki Kaplana-Meiera dotyczące częstości zdarzeń po transplantacji wysepek. Panel A pokazuje przedział czasu pomiędzy pierwszą transplantacją a niezależnością od insuliny (uzyskany u 21 z 36 pacjentów), a panel B pokazuje następującą utratę niezależności od insuliny wśród 16 z tych 21 osób w ciągu najbliższych 28 miesięcy
[patrz też: ośrodki odwykowe dla alkoholików, umowa z lekarzem medycyny pracy, przegladarka skierowań leczenie uzdrowiskowe ]
[więcej w: tarabuła dent, h w pietrzak holding, claritine spe ]