Przenoszenie ludzkiego herpeswirusa 8 przez transfuzję krwi ad 5

Analiza Kaplana-Meiera odsetka pacjentów poddanych transfuzji, którzy pozostali w grupie kontrolnej przez cały 6-miesięczny okres obserwacji (panel A) i od tygodnia 3 do 10 po transfuzji (panel B), w zależności od tego, czy Były narażone na HHV-8-Seronegatywną lub HHV-8-Seropozytywną Krew. Pacjenci, którzy otrzymali transfuzję jakichkolwiek produktów krwiopochodnych HHV-8 zostali zakwalifikowani jako eksponowani, niezależnie od statusu serologicznego dodatkowych jednostek. Pacjenci, którzy otrzymali transfuzję samej seronegatywnej krwi HHV-8, zostali zaklasyfikowani jako nienaświetleni. Podczas całego 6-miesięcznego okresu obserwacji 24 osoby były narażone na serokonwersje, w porównaniu z 17 wśród nienaświetlonych biorców (p <0,05) (panel A). W ciągu pierwszych 3 do 10 tygodni po transfuzji wystąpiło 14 serokonwersji wśród narażonych biorców, w porównaniu z 4 wśród nienaświetlonych biorców (P = 0,005) (panel B). Rysunek 3. Rysunek 3. Serokonwersja wśród pacjentów, którzy otrzymali krew serologiczną HHV-8 i ci, którzy otrzymali krew seropozytywną HHV-8, zgodnie z przerwą pomiędzy transfuzją a serokonwersją (panel A) i wiekiem biorcy (panel B). Pacjenci, którzy otrzymali transfuzję jakichkolwiek produktów krwiopochodnych HHV-8 zostali zakwalifikowani jako eksponowani, niezależnie od statusu serologicznego dodatkowych jednostek. Pacjenci, którzy otrzymali transfuzję samej seronegatywnej krwi HHV-8, zostali zaklasyfikowani jako nienaświetleni. W panelu A, od 3 do 10 tygodni po transfuzji, serokonwersja była proporcjonalnie bardziej powszechna wśród narażonych biorców niż wśród nienaświetlonych biorców.
Spośród 991 pacjentów uwzględnionych w analizie, 425 (42,9%) otrzymało jednostki serologiczne HHV-8, a 566 (57,1%) otrzymało tylko seronegatywne jednostki HHV-8. Czterdzieści jeden osób (4,1%) spełniało definicję przypadku dla serokonwersji HHV-8. Nadmierne ryzyko serokonwersji po transfuzji krwi z serotypem HHV-8 podczas 24-tygodniowego okresu obserwacji wyniosło 2,8% (Tabela 2), co sugeruje, że około 12 z 425 pacjentów, którzy otrzymali krew seropozytywną HHV-8 zostało zakażonych przez transfuzję. Ryzyko serokonwersji w różnych okresach po transfuzji przedstawiono w Tabeli 2. W 3. tygodniu nie było istotnej różnicy w ryzyku między narażonymi biorcami a nienaświetlonymi biorcami; jednak w 10 tygodniu nadmiar ryzyka serokonwersji dla narażonych biorców wzrósł do 2,3% (p = 0,04). Nadmierne ryzyko wśród narażonych biorców wyniosło 2,8% (P <0,05) do 24 tygodnia i 2,7% dla okresu od tygodnia 3 do tygodnia 10 (P = 0,005) (Tabela 2 i Figura 2). Figura 3A pokazuje czas do serokonwersji po transfuzji u 41 biorców z konwersją i podkreśla proporcjonalnie większą liczbę serokonwersji u narażonych biorców 3 do 10 tygodni po transfuzji. Figura 3B pokazuje liczbę narażonych i nieeksponowanych biorców transfuzji według grupy wiekowej.
Związek pomiędzy czasem przechowywania krwi a serokonwersją oceniano także dla biorców krwi seropozytywnej HHV-8. Nadmierne ryzyko 4,2% zaobserwowano wśród pacjentów, którzy otrzymali krew przechowywaną przez okres do 4 dni, w porównaniu z tymi, którzy otrzymali krew przechowywaną przez ponad 4 dni (Tabela 2)
[więcej w: lekarz od jelit, olej lniany wysokolinolenowy, zdjęcia rentgenowskie zębów ]
[przypisy: elbonet, gangliozydy, adona bielsko ]

0 myśli nt. „Przenoszenie ludzkiego herpeswirusa 8 przez transfuzję krwi ad 5