Przenoszenie ludzkiego herpeswirusa 8 przez transfuzję krwi ad 6

Ryzyko serokonwersji nie było związane z liczbą transfuzji HHV-8-seropozytywnych, objętością przetoczonej krwi, rodzajem składnika krwi, płcią lub stanem HIV biorcy lub liczbą dzieci w gospodarstwie domowym odbiorcy. Stwierdzono, że wszystkie 41 biorców z serokonwersją było seronegatywnych wobec HHV-8 podczas badania na wizytach przed serokonwersją. Nie zaobserwowano powrotu do statusu seronegatywnego, chociaż jeden pacjent miał dwuznaczną reaktywność podczas ostatniej wizyty kontrolnej po czterech wizytach z wynikami seropozytywnymi. Serokonwersja nie wystąpiła u 12 pacjentów otrzymujących seropozytywne jednostki z darowizn powiązanych z osobami z serokonwersją (dawstwo podzielone); jednakże podczas wizyt kontrolnych niektórzy z nich mieli seroreaktywność podczas jednego testu lub byli serododatni podczas jednej wizyty, a zatem nie spełniali kryteriów seropozytywności ani serokonwersji.
Dyskusja
Przeprowadziliśmy prospektywne badanie kohortowe oceniające ryzyko zakażenia HHV-8 związanymi z transfuzją w dużej populacji połączonych dawców krwi i biorców transfuzji. Pacjenci, którzy otrzymali seropozytywną krew HHV-8, byli istotnie bardziej podatni na zarażenie niż nosiciele seronegatywnej krwi. Zwiększone ryzyko związane z otrzymaniem krwi seropozytywnej HHV-8 było najbardziej uderzające wśród biorców, u których serokonwersja wystąpiła 3 do 10 tygodni po transfuzji, w odstępie, który jest podobny do czasu odpowiedzi immunologicznej na inne przenoszone przez transfuzję wirusy opryszczki.25 Ryzyko serokonwersji była również wyższa wśród biorców jednostek seropozytywnych, które były przechowywane z krótszym czasem przechowywania niż wśród biorców krwi, która była przechowywana przez więcej niż 4 dni (nadmierne ryzyko, 4,2%), jak stwierdzono w przypadku innych wirusów opryszczki.25 , wyniki te dostarczają przekonujących dowodów na transmisję HHV-8 przez transfuzję krwi.
Wcześniejsze badania nie wykryły infekcji HHV-8 związanej z transfuzją, 6-826 prawdopodobnie z powodu małych próbek, niskiej seroprewalencji HHV-8 w puli dawców, niskiej 27-29 lub przerywanej wiremii wśród dawców pozytywnych względem przeciwciał i odroczenia dawców zagrożonych chorobami zakaźnymi. Projekt i ustawienie naszego badania – z dużą populacją badaną, wysoką seroprewalencją HHV-8 w społeczności, krótkim czasem przechowywania krwi przed transfuzją i brakiem redukcji leukocytów – zoptymalizowały naszą zdolność do wykrywania transfuzji związanej z HHV- 8, nawet w kontekście wysokiego odsetka przypadków incydentów, szczególnie w naszej młodej populacji badawczej, którzy mieli wczesne i stosunkowo szybkie nabycie HHV-8 (z seroprzedażnością 15% w wieku 5 lat).
Aby uwzględnić fakt, że testy serologiczne HHV-8 nie są wystandaryzowane, zastosowaliśmy surowe kryteria seropozytywności i serokonwersji, które zapewniły większą specyficzność, ale prawdopodobnie obniżyły naszą czułość testową i szacunki ryzyka. W tym ustawieniu oszacowaliśmy, że wystąpiło 2.8 zakażeń na 100 seronegatywnych biorców krwi seropozytywnej HHV-8. Retrospektywne, przekrojowe badanie dzieci z niedokrwistością sierpowatokrwinkową w tym samym szpitalu17, 31 oszacowało podobne ryzyko infekcji
[więcej w: apteka internetowa wrocław, usg lodz, pogotowie stomatologiczne toruń ]
[podobne: peamco leszno, jakors, pogotowie stomatologiczne toruń ]

0 myśli nt. „Przenoszenie ludzkiego herpeswirusa 8 przez transfuzję krwi ad 6