Ogólnopolskie informacje na temat zachorowalności na raka w Szwecji są dostępne od 1958 r., Kiedy rozpoczęto obowiązkową rejestrację16. Nowotwory są klasyfikowane zgodnie z ICD-7, zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia. Rejestr nowotworów gromadzi informacje na temat diagnozowanych nowotworów od klinicystów i patologów. Jeśli dana osoba ma więcej niż jeden nowotwór, każdy jest zarejestrowany osobno. Rak podstawnokomórkowy nie jest zarejestrowany. Kompletność rejestracji jest bliska 100 procentom dla wszystkich nowotworów.17 Rejestr zgonów obejmuje informacje na temat wszystkich zmarłych osób wymienionych w rejestrach parafialnych, niezależnie od tego, czy zmarły w Szwecji czy za granicą. 18 Podstawową przyczyną zgonu jest ogólnie określona na podstawie danych medycznych o zgonach, które zostały zaprojektowane zgodnie z międzynarodowo ustanowiona norma.
Oryginalne akta medyczne
Ponad 90 procent z 788 pacjentów było hospitalizowanych w szpitalach uniwersyteckich lub dużych szpitalach centralnych. Ponieważ liczba pacjentów była duża, a niektórzy byli w różnych szwedzkich szpitalach do 50 razy od 1963 roku, uznaliśmy, że nie jest możliwe przeglądanie wszystkich zapisów w szpitalu, chociaż dokonaliśmy przeglądu co 10 rekordów. Dwóch dermatologów dokonało przeglądu zapisów i zaklasyfikowało pacjentów zgodnie z kryteriami Bohana i Petera (jak opisał Caro19). Spośród 76 pacjentów wybranych do tego przeglądu, zapisy 7 nie były dostępne w miejscowym szpitalu; 50 z pozostałych 69 (72 procent) zostało sklasyfikowanych jako zdecydowanie mających zapalenie skórno-mięśniowe lub zapalenie wielomięśniowe, 14 (20 procent) jako prawdopodobnie mające jeden z warunków i 5 (7 procent) jako prawdopodobnie nie mające żadnego z tych stanów. W przypadku 14 pacjentów zaklasyfikowanych jako prawdopodobnie mających zapalenie skórno-mięśniowe lub zapalenie wielomięśniowe informacje o kryteriach Bohana i Petera były często nieobecne w dokumentacji medycznej. Dotyczyło to zwłaszcza starych dokumentów i przypadków, dla których dostępne były tylko streszczenia.
Analiza statystyczna
Oszacowaliśmy spodziewaną liczbę nowotworów w naszej grupie badawczej, wykorzystując dane dotyczące zapadalności z rejestru chorób nowotworowych oraz specjalnie opracowany program komputerowy CANEST (CANcer ESTimates) .20 Program obliczył ryzyko wystąpienia raka u każdego pacjenta indywidualnie. Obliczenia oparto na danych o zapadalności w latach pomiędzy pierwszą diagnozą zapalenia skórno-mięśniowego lub zapalenia wielomięśniowego a rokiem 1987 (lub śmierci, jeśli wcześniej). Informacje o zgonach w kohorcie uzyskano z rejestru przyczyn zgonu. Ryzyko całkowite zostało obliczone jako suma poszczególnych ryzyk. Względne ryzyko zachorowania na raka, czyli stosunek między rzeczywistą a oczekiwaną liczbą nowotworów, wykorzystano do oceny ryzyka zachorowania na raka. Rzeczywistą liczbę nowotworów w kohorcie uzyskano z rejestru raka. Wyliczyliśmy przedziały ufności dla względnego ryzyka przy założeniu rozkładu Poissona.21 Metoda ta została szczegółowo opisana gdzie indziej.20 Standardowy współczynnik śmiertelności został obliczony na podstawie danych z rejestru przyczyn zgonu w celu oceny stopnia która umieralność z powodu zapalenia skórno-mięśniowego lub zapalenia wielomięśniowego odzwierciedlała zachorowalność na zapalenie skórno-mięśniowe lub zapalenie wielomięśniowe. Spodziewana liczba zgonów w okresie badania została obliczona w podobny sposób, w obu przypadkach grupa porównawcza stanowiła populację ogólną Szwecji
[hasła pokrewne: izabela małota, tarabuła dent, iladian direct plus w ciąży ]

0 myśli nt. „Ryzyko raka u pacjentów z zapaleniem skórno-mięśniowym lub zapaleniem wielomięśniowym ad