Śmiertelność w okresie 10 lat u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych ad 5

Natomiast osoby z objawową chorobą lub ciężką chorobą miały znacznie większe ryzyko zgonu z powodu choroby sercowo-naczyniowej i choroby niedokrwiennej serca niż pacjenci z bezobjawową lub umiarkowanie ciężką chorobą. Tabela 4 pokazuje podobne wyniki po wykluczeniu pacjentów z chorobą sercowo-naczyniową na linii podstawowej. Wyniki były zasadniczo niezmienione w stosunku do tych przedstawionych w Tabeli 3, chociaż kontrasty pomiędzy osobnikami z umiarkowaną i ciężką chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach i tymi z bezobjawową i objawową chorobą były nawet większe po tym wykluczeniu. Trzydziestu jeden z 64 pacjentów z chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach miało nieprawidłowość ograniczoną do zmniejszonej lub nieobecnej prędkości przepływu w tylnej tętnicy piszczelowej (Tabela 3). Żaden z tych pacjentów nie miał objawów choroby. Po wykluczeniu osób z potwierdzoną chorobą sercowo-naczyniową w punkcie wyjściowym, 28 z 48 pacjentów miało izolowaną tylną chorobę piszczelową (Tabela 4). Ryzyko zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca i chorób sercowo-naczyniowych było nieznacznie niższe niż u osób z innymi typami tętnic obwodowych o dużych naczyniach, spodziewane odkrycie, ponieważ ich choroba była bezobjawowa i umiarkowana. Mimo to ryzyko zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca i chorób sercowo-naczyniowych było nadal podwyższone w porównaniu do osób zdrowych.
Rycina 1. Krzywe przeżywalności Kaplana-Meiera oparte na śmiertelności ze wszystkich przyczyn u osób zdrowych i osób z objawową lub bezobjawową chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach (LV-PAD). Rycina 2. Rycina 2. Krzywe przeżywalności Kaplana-Meiera oparte na śmiertelności ze wszystkich przyczyn u osób normalnych i osób z objawową lub bezobjawową chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach (LV-PAD) po wykluczeniu osób z potwierdzoną chorobą sercowo-naczyniową Linia. Figura pokazuje krzywe przeżywalności (w oparciu o śmiertelność ze wszystkich przyczyn) dla zdrowych osobników, osobników z bezobjawową chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach, osobników z objawową chorobą i podgrupą osobników z ciężką objawową chorobą. Choroba bezobjawowa wiązała się ze znacznie zmniejszonym przeżyciem w porównaniu z grupą prawidłową i objawową chorobą o jeszcze gorszej prognozie. Podgrupa osób z ciężką objawową chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach miała najgorsze rokowanie; tylko jeden na czterech przeżył 10 lat. Figura 2 pokazuje podobne wyniki po wykluczeniu osób, u których stwierdzono chorobę sercowo-naczyniową na linii podstawowej.
Dyskusja
Te odkrycia potwierdzają i rozszerzają nasz wcześniejszy raport o silnym i niezależnym związku choroby tętnic obwodowych dużych naczyń (zdiagnozowanych w badaniach nieinwazyjnych) z późniejszą umieralnością ze wszystkich przyczyn i pokazują, że nadmierne ryzyko śmierci jest prawie całkowicie spowodowane wzrostem zgony z powodu chorób sercowo-naczyniowych, zwłaszcza choroby wieńcowej. Ponieważ szacunki ryzyka śmiertelności ze wszystkich przyczyn, od chorób układu krążenia i od choroby niedokrwiennej serca u osób z chorobą tętnic obwodowych dużych naczyń nie zmieniły się istotnie po dostosowaniu do szeregu czynników ryzyka sercowo-naczyniowego, niezależne znaczenie prognostyczne dużych naczyń krwionośnych choroba tętnic obwodowych została potwierdzona
[patrz też: adona bielsko, kamix krotoszyn, elbonet ]

0 myśli nt. „Śmiertelność w okresie 10 lat u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych ad 5