Śmiertelność w okresie 10 lat u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych ad

Pacjenci, u których ból w nogach odpoczywał, a także ci, którzy cierpieli na wysiłek fizyczny, który nie obejmował bólu łydek, nie byli klasyfikowani jako chorzy na chromanie. Nieinwazyjne testy
Dwa nieinwazyjne pomiary perfuzji w kończynach dolnych (odcinkowe ciśnienie krwi i prędkość przepływu) zostały wykorzystane w diagnozowaniu obwodowych chorób tętnic dużych naczyń.
Stosunki skurczowego ciśnienia krwi w ramieniu do ciśnienia skurczowego na pięciu różnych poziomach w nogach (w górnej części uda, powyżej kolana, poniżej kolana, powyżej kostki iw palcu stopy) zostały określone techniką sfigmomanometryczną, z rtęć-w-Silastic wskaźnik dla toe.5 6 7 Szerokie mankiety (15,5 cm) zostały użyte do uzyskania trzech najbardziej proksymalnych ciśnień i mankiet 13.0-cm dla ciśnienia powyżej kostki. Przy tych mankietach normalny stosunek ciśnienia krwi (średnia . SD) wynosi 1,0 . 0,15. Jedynie współczynniki ciśnienia krwi wynoszące 0,8 lub mniej dobrze korelują z angiograficznymi dowodami na obecność choroby tętnic w kończynach dolnych 8.
Efekt Dopplera wytwarzany przez ultradźwiękowe rozpraszanie wsteczne z ruchu krwinek czerwonych został wykorzystany do pomiaru prędkości przepływu w tętnicach piszczelowych i tylnych kości udowej. Szczyt uderzeń szczytowych kości szczytowej . 20 cm na sekundę i górny szczyt piku do przodu .10 cm na sekundę uważa się za nienormalny, gdy towarzyszą mu opóźnione zaniki tętna lub zmniejszone opóźnienie, określone na podstawie porównania angiograficznego.9 Wysoki stopień odtwarzalności zostały ustalone dla tych prędkości przepływu w obu tętnic.9
Identyfikacja dużych naczyń obwodowych tętnic
Choroba tętnic obwodowych dużych naczyń została zdiagnozowana, gdy stwierdzono nieprawidłowy stosunek ciśnienia krwi między ramieniem a ramieniem lub nieprawidłowe prędkości przepływu. Szczegóły tych kryteriów zostały opublikowane w innym miejscu.1, 3 Następnie podzieliliśmy pacjentów z chorobą tętnic obwodowych o dużych naczyniach na dwie grupy: osoby z umiarkowaną chorobą, określone przez obecność albo nieprawidłowych stosunków ciśnienia krwi albo nieprawidłowych prędkości przepływu, oraz osoby z ciężką chorobą, określone przez obecność zarówno nieprawidłowych stosunków ciśnienia krwi, jak i nieprawidłowych prędkości przepływu. Chociaż testy te mierzą dynamiczne aspekty perfuzji, a nie stopień niedrożności anatomicznej, ich wyniki okazały się bardzo silnie skorelowane z chorobą tętnic obwodowych o dużym naczyniu o umiarkowanej lub większej nasileniu, co określono angiograficznie.5 6 7 8 9
W różnych analizach badani byli klasyfikowani jako chorzy na tętnice obwodowe o dużych naczyniach, który był umiarkowany lub ciężki; jako mające objawowe chromanie zgodnie z kryteriami Rose (lub możliwe chromanie) lub bez objawów; jako posiadające chorobę jednostronną lub obustronną; i zgodnie z anatomicznym położeniem choroby.
Badanych pytano, czy kiedykolwiek poddawano operacjom słabego krążenia kończyn, z wyjątkiem żylaków, a jeśli tak, to rodzaju i lokalizacji zabiegu. Osoby z udokumentowaną historią operacji w chorobie tętnic obwodowych dużych naczyń przeszły nieinwazyjne badania wraz z innymi podmiotami. Ponieważ operacja może znacznie poprawić przepływ krwi, w tych analizach osoby, które przeszły taką operację (n = 6), zostały uznane za mające ciężką, objawową chorobę.
Współzmienne
Na linii podstawowej badani wypełnili ankietę, która zawierała informacje na temat ich wieku i zwyczajów palenia papierosów
[podobne: wyrwigrosz żory, pogotowie stomatologiczne toruń, gangliozydy ]

0 myśli nt. „Śmiertelność w okresie 10 lat u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych ad