Śmiertelność w okresie 10 lat u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych

Wcześniej opisywaliśmy związek pomiędzy chorobą tętnic obwodowych dużych naczyń, zdiagnozowaną nieinwazyjnymi technikami segmentowego pomiaru ciśnienia krwi i określeniem prędkości przepływu za pomocą ultrasonografii i współczynnikiem umieralności ze wszystkich przyczyn w kolejnych czterech latach.1 W tych analizach choroba naczyń obwodowych o dużym naczyniu była silnie powiązana ze śmiertelnością, przy względnym ryzyku zgonu wynoszącym 4,5 u pacjentów z taką chorobą; związek ten był niezależny od innych czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i obecności choroby sercowo-naczyniowej na linii podstawowej. W tym badaniu nie można było jednak ocenić wskaźników umieralności z konkretnych przyczyn z powodu małej liczby zgonów w każdej kategorii. Obserwujemy tę populację od 10 lat, a tutaj przedstawiamy nasze odkrycie związku choroby naczyń obwodowych dużych naczyń z umieralnością związaną z chorobą wieńcową, chorobą sercowo-naczyniową i wszystkimi przyczynami. Ponadto, zgłaszamy te powiązania w podgrupach pacjentów zdefiniowanych według nasilenia ich objawów i anatomicznego umiejscowienia choroby.
Metody
Badana populacja początkowo liczyła 624 mężczyzn i kobiet, którzy byli mieszkańcami głównie białej, wyższej klasy średniej w południowej Kalifornii. Badani byli początkowo badani w ramach protokołu Lipid Research Clinics obejmującego dwa badania, wizyta i wizyta 2.2 W sumie 4535 pacjentów w wieku 40 do 80 lat przyszło do kliniki podczas pierwszej wizyty, a 1435 osób do drugiej wizyty. Połowa wizyty 2 badanych (n = 710) wybrano jako 15-procentową próbę losową pacjentów, którzy przyjechali na wizytę 1, a drugą połowę, ponieważ mieli hiperlipidemię, zdefiniowaną jako poziom cholesterolu w surowicy na poziomie 90% lub powyżej. wiek i płeć, poziom triglicerydów w surowicy równy lub wyższy od 95. percentyla lub stosowanie leków obniżających stężenie lipidów. W niniejszym badaniu oceniano podgrupę wizyt 2 pacjentów, którzy byli podobni do pozostałych osób w tej grupie pod względem wieku, płci i odsetka osób z hiperlipidemią (47,9%) .3 Po pełnym objaśnieniu protokołu, uzyskano świadomą zgodę wszystkich badanych osób.
Pięćdziesięciu dziewięciu badanych lub 9,5% spośród 624 osób, którzy kwalifikowali się do otrzymania pomocy, zostało wykluczonych z tych analiz z powodu braku danych lub niewiarygodnych wyników badań nieinwazyjnych. Wykluczeni pacjenci byli podobni do pozostałej części populacji badanej pod względem śmiertelności z wszystkich przyczyn, chorób sercowo-naczyniowych i choroby niedokrwiennej serca. W związku z tym 565 osób (256 mężczyzn i 309 kobiet) pozostało do zbadania; na linii podstawowej wahali się w wieku od 38 do 82 lat (średnia 66 lat). (Dodatkowe 90 pacjentów zostało później wyłączonych z analizy, ponieważ wyizolowali małą tętnicę obwodową małego naczynia, a nie chorobę tętnic obwodowych o dużych naczyniach).
Definicja przerywanego chromania
Złośliwość oceniano za pomocą kwestionariusza Rose4 i określano go jako ból łydki występujący podczas ćwiczeń, ale nie w spoczynku, który został złagodzony w ciągu 10 minut w spoczynku. Zdefiniowaliśmy również możliwe chromanie, jako ból łydki obecny podczas ćwiczeń, ale nie w spoczynku, który w przeciwnym razie nie spełniałby w pełni kryteriów Rose
[przypisy: h w pietrzak holding, pogotowie stomatologiczne toruń, nfz zielona góra praca ]

0 myśli nt. „Śmiertelność w okresie 10 lat u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych