The Worst of Evils: The Walka z bólem ad

Liczne odniesienia do literatury i sztuki są mile widziane, ale ich leczenie może być nieco pobieżne. Co więcej, ten uczony autor ma do swojej dyspozycji tak wiele wątków, że czasem powstaje dysjunktywność. Porusza się od tic douloureux, do snu z półmroku, do rozdziału o malarzu Pierre-Auguste Renoir (jako pozytywnej odpowiedzi na pytanie czy twórcza praca może stłumić ból o stosunkowo niskiej jakości. ), Bez prowadzenia ściśle oprawionej ramy argument. Nieuchronnie, w książce tej ambitnej, są pewne błędy. Phineas Gage, słynny człowiek z Vermont, który został poddany lobotomii i stał się aspołeczny w wypadku przemysłowym, zostaje Filipem Gage z Connecticut, którego katastrofa czyni go ładniejszym. Herbert Snow, twórca słynnego koktajlu morfiny i kokainy Bromptona dla chorych na raka, zostaje Johnem Snowem.
Drobiazg na bok, Dormandy oferuje zarówno żywą historyczną panoramę, jak i wnikliwe komentarze na temat kluczowych kwestii. Uczęszczając przez cały czas do zmieniających się relacji między ciałem i umysłem w teoriach bólu, zauważa wielką schizmę między leczeniem a opieką w kulturze medycznej, przy czym poprzednia uwaga pogarsza sytuację osób z przewlekłym bólem. W najlepszym wydaniu czytanie książki wydaje się być udziałem rocznego seminarium w historii medycyny prowadzonego przez erudytę, przystojnego i pełnego pasji wychowawcę. The Worst of Evils jest cennym dodatkiem do badań w historii bólu i jest zalecany zarówno dla ogólnych czytelników, jak i uczonych.
Martha Stoddard Holmes, Ph.D.
California State University, San Marcos, San Marcos, CA 92096
[email protected] edu
Powołanie się na artykuł (1)
Zamknij Cytowanie artykułów