Zachowana poprawa czynności serca obserwowana wśród pacjentów, którzy początkowo otrzymali leczenie BMC, a następnie przeszła do leczenia CPC, wykazuje, że początkowo uzyskane różnice w funkcji serca utrzymywały się przez co najmniej 6 miesięcy po śródwiecznym wlewie BMC. Bezpieczeństwo proceduralne i wyniki kliniczne
Tabela 4. Tabela 4. Zdarzenia kliniczne podczas 3-miesięcznego okresu obserwacji. W 3 z 135 procedur wewnątrzczastkowych infuzji komórek progenitorowych (dane zebrane ze wszystkich faz badania) miejscowe rozwarstwienie ściany tętnicy wieńcowej było angiograficznie widoczne po napełnieniu balonu podczas infuzji komórek; w tych przypadkach sekcję z powodzeniem leczono natychmiastową implantacją stentu. Jednak u dwóch z tych trzech pacjentów wystąpiło zwiększenie aktywności kinazy kreatynowej (Tabela 4). Dalszy przebieg kliniczny tych trzech pacjentów przebiegał bez powikłań. Jeden dodatkowy pacjent wymagał defibrylacji z wszczepionego defibrylatora do migotania komór podczas indukcji niedokrwienia mięśnia sercowego przez przejściowe zamknięcie balonu do infuzji komórek. Zdarzenia kliniczne przed wypisaniem ze szpitala i po wypisaniu ze szpitala wymieniono w tabeli 4.
Dyskusja
Korzystając z randomizowanego, kontrolowanego projektu badawczego, zbadaliśmy wpływ wlewu śródocznego dorosłych komórek progenitorowych na ogólną i regionalną funkcję lewej komory u pacjentów z przewlekłą chorobą niedokrwienną serca, którzy przeszli zawał mięśnia sercowego co najmniej 3 miesiące wcześniej. Nasze wyniki wskazują, że infuzja BMC do tętnicy związanej z zawałem wiąże się z umiarkowaną, ale znaczącą poprawą zarówno funkcji kurczenia globalnej, jak i regionalnej lewej komory. Ulepszenia te obserwowano w obecności pełnego konwencjonalnego leczenia farmakologicznego i trwały co najmniej 6 miesięcy.
Procedury aplikacyjne, media infuzyjne i podawane w infuzji objętości zawiesiny komórkowej były identyczne w obu infuzjach z workiem wewnątrzmacicznym. Dlatego można wykluczyć potencjalne zakłócające efekty związane z wstępnym kondycjonowaniem niedokrwiennym lub aktywacją mikronaczyń, uwzględniając poprawioną czynność serca obserwowaną w grupie leczonej BMC. Co więcej, porównanie pomiędzy pacjentami w fazie krzyżowania próby wyklucza możliwość, że różnice w badanych populacjach pacjentów mogą wpływać na wyniki. Jednak mechanizmy biorące udział w pośredniczeniu w poprawie funkcji kurczliwości po infuzji komórek wieńcowych komórek progenitorowych nie są dobrze poznane.
Eksperymentalnie, chociaż nie ma ostatecznego dowodu na regenerację miocytów sercowych, wykazano, że BMC przyczynia się do odzyskania funkcjonalnego skurczu lewej komory po wstrzyknięciu do świeżo zaostrzonych serc, 13-15, podczas gdy CPC głęboko stymuluje neowaskularyzację wywołaną niedokrwieniem.16,17 Wykazano, że typy komórek zapobiegają apoptozie kardiomiocytów i zmniejszają rozwój zwłóknienia mięśnia sercowego, a tym samym poprawiają czynność serca po ostrym zawale mięśnia sercowego.18,19 Rzeczywiście, w naszych badaniach TOPCARE-AMI (przeszczep komórek progenitorowych i regeneracji w ostrym zawale mięśnia sercowego), 6,7,9 infuzji do worka wieńcowego CPC było związane z poprawą funkcjonalną podobną do tej stwierdzonej przy stosowaniu BMC bezpośrednio po zawale mięśnia sercowego
[podobne: usg lodz, wyszukiwarka skierowań do sanatorium z nfz, kamix krotoszyn ]
[podobne: kamix krotoszyn, nfz zielona góra praca, bailamos bydgoszcz ]

0 myśli nt. „Transplantacja przeszczepionych komórek progenitorowych po zawale mięśnia sercowego ad 6