Zaburzenia nerek u dzieci i młodzieży: globalna perspektywa praktyki klinicznej

Pediatryczny nefrolog Ron Hogg zebrał współpracowników z międzynarodowej społeczności nefrologii dziecięcej – niektórzy z nich odegrali kluczową rolę w rozwoju tej subspecjalizmu – aby zbadać dziedzinę w kontekście ostatnich postępów klinicznych. Postępy te powinny być zrozumiałe dla szerokiego grona studentów i lekarzy. Postępy w zrozumieniu rozwoju nerek, genetyki choroby nerek, mechanizmach postępującej niewydolności nerek i niekorzystnych skutków przewlekłej niewydolności nerek poprawiły ocenę kliniczną i podejście terapeutyczne do opieki nad dziećmi z zaburzeniami czynności nerek. Ponadto istnieją nowe wyzwania związane z terapią nerkozastępczą u dzieci, w tym z zachowaniem długotrwałej funkcji nerek u pacjentów z przeszczepami. W tym obszernym podręczniku każdy z 22 rozdziałów podąża za wspólnym tematem przedstawiania informacji na temat diagnozy, oceny i leczenia. Tekst, któremu towarzyszą łatwo zrozumiałe tabele i algorytmy, odzwierciedla aktualne myślenie o epidemiologii, mechanizmach, diagnozie, ocenie, leczeniu i multidyscyplinarnym leczeniu stanów nerek w pediatrii.
Doskonałe wprowadzenie daje opis prawidłowej czynności nerek, rozwoju nerek i badań laboratoryjnych u dzieci. Przedstawiono wyraźnie informacje na temat nowych aspektów obrazowania nerek, z naciskiem na związek między strukturą i funkcją, wrodzonymi anomaliami układu moczowo-płciowego, infekcją dróg moczowych i odpływem pęcherzowo-moczowodowym. Rozdziały dotyczące przewlekłej choroby nerek obejmują nowe wytyczne dotyczące oceny niewydolności nerek; obejmują one również szczepienia, zaburzenia endokrynologiczne i wzrostowe, bieżące zarządzanie oraz zalecenia żywieniowe i przeciwdrobnoustrojowe. Materiał dotyczący ostrej niewydolności nerek, nadciśnienia i transplantacji nerki wypełnia lukę między pierwszym dostawcą opieki a specjalistą. Rozdziały dotyczące badań przesiewowych w kierunku chorób nerek, genetyki molekularnej zaburzeń kanalikowych oraz przejścia dzieci z chorobą nerek w wiek dorosły są najbardziej aktualnymi źródłami informacji na tych obszarach.
Frederick J. Kaskel, Ph.D.
Children szpital przy Montefiore, Bronx, NY 10467
[email protected] yu.edu
[więcej w: nfz zielona góra praca, olej lniany wysokolinolenowy, zdjęcia rentgenowskie zębów ]
[podobne: peamco leszno, jakors, pogotowie stomatologiczne toruń ]